تمــــرکز روی ثروت و موفقیت
پول یکی از نمادهای قدرت است اما آموزش استفاده درست از آن قدرت بیشتری را به همراه می آورد مطالب این وبلاگ بر اساس کتاب هایی است که درمورد قدرت و پول و موفقیت

این روزها "پول" و كسب درآمد دغدغه‌ها و مشغولیات ذهنی قریب به اتفاق انسانهاست. كسانی كه درآمد مناسبی ندارند به سختی تلاش می‌كنند تا درآمدشان را افزایش داده نیازهای خود و خانواده‌شان را برآورده كنند. اكثریت آن گروهی هم كه به قدر كافی پول درمی‌آورند هم ناراضی هستند و سعی دارند كه بردارایی و سرمایه‌شان بیفزایند. در این میان "پول" است كه فعالیت‌ها و كارهای اشخاص را جهت‌دهی می‌كند و گاه آن‌قدر پررنگ و تاثیرگذار می‌شود كه فرد از دیگر امور زندگیش غافل گشته مسائلی مهم و كلیدی چون معنویات، عواطف خانوادگی و رسیدگی به نیازهای غیرمادی خود و اطرافیانش را فراموش می‌كند. گاهی اوقات كار به جایی می‌رسد كه حتی سلامتی او هم به خطر می‌افتد. البته برعكس این حالت هم مشاهده می‌شود. تفاوت این دو گروه یا عبارتی منش و رویكرد پولی ومالی هر فرد با فرد دیگر را باید در تفاوت‌های دیدگاههای اشخاص نسبت به "پول" جستجو كرد. جالب اینست كه بسیاری مردم از چگونگی این دیدگاه و نگرش خودشان آگاه نیستند و به همین خاطر نمی‌توانند این وجه از زندگیشان را سر و سامان دهند. اگر بتوانید به پرسش‌های زیر جواب درست و روشنی دهید، خواهید یدد كه بطور چهارچوب نگرش‌ها و برداشت‌هایتان از پول و درآمد و مقوله‌های مرتبط با آن ترسیم خواهند شد:

1-سوال نخست : رابطه شمال با پول چطور رابطه‌ایست؟
به طور مثال : آیا فكر می‌كنید كه فكر كردن به پول شما را عصبی و مضطرب می‌كند؟ پول دوست شماست؟ هر كجا كه بروید، پول فرار می‌كند؟ یا برعكس آن؟ آیا می‌گویید : "پول عاشق من است!"

2- سوال دوم : وقتی كه به پول فكر می‌كنید چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ نگرانی، ترس، لذت، هیجان و . . .

چه تصویری از پول در ذهنتان رسم كرده‌اید یا به بیان ساده راجع به پول چطور فكر می‌كنید؟ پول چرك كف دست است،‌ هیچ كس یك شبه پولدار نمی‌شود، پول سرچشمه تمامی بدیهاست یا شاید هم مردمان ثروتمند خود خواهند و یا پول اصل اساسی خوشبختی است.

3- سومین سوال : پول در خانواده شما چه جایگاهی داشته و نظر و ایده غالب راجعه به آن ه بوده است؟ آن‌ها درباره پول چه چیزهایی به شما یاد داده‌اند؟

4- پرسش چهارم : عقیده و احساساتان راجع به پس‌انداز كردن چیست؟

5- سوال پنج : وقتی كه می‌خواهید پول خرج كنید چه حسی دارید؟ لذت، اكراه،‌ ترس، اضطراب و . . .

6- وقتی كه قرارست با پول سر و كار داشته باشید یا به بیان دیگر بخش اعظمی از زندگی كاری و حرفه‌ایتان با پول عجین شود، چه روشی به ذهنتان می‌آید و چه‌طور راجعه به این وضعیت فكر می‌كنید؟ دوست دارید كه در این چنین موقعیتی قرار بگیرید؟

7- وقتی به شرایط لوكس و راحت و تجملی كه مستلزم صرف پول‌های هنگفتی هستند فكر می‌كنید یا با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، چه واكنشی نشان خواهید داد؟ سفر به كشورهای خارجی و اقامت در لوكس‌ترین هتل‌ها و گذران اوقات مانند یك توریست ثروتمند؟ اتومبیل‌های لیموزین؟‌ كشتی‌هی تفریحی وچون این‌ها.

8- وقتی می‌خواهید راجع به پول با خانواده و دوستانتان حرف بزنید، چطور سخن می‌گویید و چه دیدگاهی خواهید داشت؟

9-نگرش و دیدگاه دوستان وهمكاران شما درباره پول چگونه است؟

10- ثروتمندی افسانه‌وار عده‌ای از مردم جهان و فقر شدید گروهی دیگر را چطور توجیه می‌نمایید؟


11- كدام یك از جملات زیر با نگرش و خط كلی جهت‌گیری شما نسبت به زندگی پولی و كاریتان هماهنگ و موافق است؟

- من لیاقت پولدار شدن را دارم.

- ثروتمند بودن خوب است و با آن موافقم.

- از این كه شخص پولداری هستم راضی و خوشحالم.

- از ثروت و دارایی‌ام لذت می‌برم.

- دوست دارم هرچه می‌خواهم به دست آورم و ازداشتن آنها خوشحال و راضی خواهم بود.

- احساس خوبی درباره پول و ثروت دارم و نگرش و رابطه مناسبی هم اتخاذ نموده‌ام.
- هیچ‌وقت نمی‌توان گفت كه این مقدار پول و ثروت برای فلان شخص "كافی" است. همواره بیشتر از "كافی" هم وجود دارد.

12- از روابط كاری و پولی خودتان چه انتظاری دارید و چه یزهایی هم مطلوب و مورد انتظارتان نیست؟

13- اگر 2 میلیارد تومان داشتید، چه كار می‌كردید؟ چه تغییری در زندگیتان به وجود می‌آمد؟

- اگر دیدید كه پاسخ به بعضی از این پرسش‌ها برایتان آسان نیست، بدانید كه این موضوعات همان‌هایی هستند كه پاسخ‌هایشان واكنش‌ها و عقاید القایی دیگران است و شما طی سال‌های متمادی آن‌ها را پذیرفته‌اید. در واقع بخش عمده از رفتارهای پولی و مرادات كاری و تجاریتان هم تحت تاثیر آنهاست. ولی زمانی كهمی‌خواهید به پرسش‌هایی مرتبط با آن‌ها جواب دهید، راحت نیستید و بیان پاسخ برایتان دشوارست. علت اینست كه شما با تمام وجود این عقاید را قبول ندارید و جالب اینست كه پاسخ درست را هم به خوبی نمی‌دانید. در این جا منظور این نیست كه عقاید ودیدگاههای شما درست است و خطوط فكری دیگران نادرست یا بالعكس. آن‌چه مورد توجه است تفاوت دیدگاه واقعی شما و جریان القایی محیط خارج است كه موجب تناقض شده وجوهی از مسئله مهم و ضروری زندگی را برایتان تیره و مبهم كرده است. به جرات می‌توان گفت كه تضاد وتناقض در هر كدام از ابعاد زندگی انسان و منش و خط محوری زندگی سبب پیدایش سردرگمی شده انسان را از نیل به اهدافش بازمی‌دارد. به بیان ساده‌ای كه مردم به كار می‌برند : "باید تكلیفت را با خودت روشن كنی."

به طور مثال سوال یازدهم را در نظر بگیرید. عباراتی را خواندید و پیش خودتان گفتید كه كدام‌ها واقعاض عقاید شما بوده قبولشان دارید.

جمله اول : "من لیاقت پولدار شدن را دارم." عده‌ای با همان نگاه اول پاسخ می‌دهند : "بله. البته، چرا كه نه" و بعضی هم می‌گویند "نه، اصلاً من باید به همین كه هستم بسند كنم".

تكلیف اولی روشن است. اوكسب درآمد بالا و ثروتمند شدن را حق مسلم خودش می‌داند و برای رسیدن به هدفش سخت تلاش كرده و ممكن است به هر كار خوب یا بدی دست بزند. یك گروه از ثروتمندان خودخواه دسته‌ای از همین افرادند كه می‌خواهند "به هر قیمتی" پولدار شوند.

گروه دوم هم وضعشان مشخص است. تلاش و مبارزه برای پیشرفت جایگاه والایی در زندگیشان ندارد و ممكن است صرفه‌جویی و قناعت را با ركود و بی‌تفاوتی اشتباه بگیرند.

ولی آن شخصی كه نمی‌داند چه بگوید. با مشكل روبه‌روست. او قدم در راه كسب و كار می‌گذارد یا این كه برای مجموعه‌ای دیگر كار می‌كند. این آدم چه كارآفرینی و چه كارمند می‌خواهد پیشرفت كند، درآمدش را افزایش داده و ترفیع رتبه بگیرد. رشد، پیشرفت و بالندگی حقوقی هستند كه او برای خودش قایل شده ولی به نظر می‌رسد چندان هم مطمئن نباشد.

وقتی كه در این راه با مشكلات گوناگون كه بسیاری مواقع آسان هم نیستند روبه‌رو می‌شود، نمی‌تواند خوب تلاش كند و در مدت طولانی، با جدیت و پشتكار سعی در بهبود اوضاع داشته باشد. اینجاست كه پاسخ منفی قوت می‌گیرد و او با خود می‌گوید كه توانایی لازم را ندارد، قوی نیست و لیاقت ندارد كه پیشرفت كند چرا كه شكست خورده و می‌خواهد كنار بكشد. این آدم حق پیشرفت و افزایش توان مالی را از خود سلب كره صحنه را ترك می‌گوید.

ولی این تضاد و كشمكش متوقف نخواهد شد. او با احساس گناه و سرخوردگی دست به گریبان می‌شود. این بار قوای مثبت به او نهیب می‌زند و سرزنش می‌كند كه چرا حق روشن و قطعی خودش را از كف داده و از آن صرف‌نظر كرده است و چرا با كنار كشیدن راه را برای پیشرفت و پولدار شدن بقیه باز كرده است. احساس گناه، سرخوردگی، سرزنش، میل به شروعی دوباره، اضطراب از شكست مجدد و تلاش برای یافتن پاسخ این سوال مهم، شرایط نامطلوبی را برای این فرد خلق خواهند كرد. و این‌ها از عدم اطمینان از پاسخ یك پرسش به وجود می‌آید.
مطالب بالا یك نمونه از این شك و تردیدها را نشان داد. اگر این تردید و دودلی برای هر یك از پرسش‌های دیگر مهم وجود داشته باشد، اوضاع و احوال سخت و ناخوشایندی پیش رو خواهد بود. پس اگر حس می‌كنید كه جواب بعضی از سوالات را درست نمی‌دانید، سعی كنید هرچه زودتر پاسخ قطعی و مطمئنی برایش بیابید. كار آسانی نیست ولی به شما كمك خواهد نمود تا خطوط اصلی نقشه بخش پولی و مالی زندگیتان را بهتر و ساده‌تر بكشید. برای این كار وقت زیاد صرف كنید چرا كه اگر خطوط این بخش از نقشه زندگیتان شفاف و روشن نمود پیدا كنند، زندگی شخصی و خانوادگی بهتری خواهید داشت.

 

در تمام آیین ها و سنت های مختلف اشیا و عکس های گوناگونی به عنوان سمبل جذب ثروت معرفی شده اند از سکه های قدیمی در فنگ شویی گرفته تا عکس خوک در کشورهای غربی.

کاربرد این سمبل ها چیست: در حقیقت تمام این سمبل ها به جهت دهی نیروی ذهنی ما کمک می کند و تمرکز ما را به مسئله ای خاص جلب می کنند.
یک اعتقاد شخصی: شما حتی اگر به سنگ نیز ایمان داشته باشید با امواج مثبت ساطع شده از ذهنتان به موفقیت می رسید مسئله سنگ نیست.

اما به هر حال این سمبل ها به دلیل اینکه در معرض دید قرار ی گیرند و یاد آور آن هدف هستند ذهن را مستعد رسیدن به آن هدف می کنند.

جالبترین سمبل ثروت در شرق که شاید کمتر از آن شنیده باشیم:بلوط

[تصویر: z0dsdzk61hx1rmza0ae.jpg]

[تصویر: 0t1ru8kwyxblwnkuevez.jpg]

بلوط برای همه ما یادآور رنگی زیبا و زیبایی ظاهری است. بسیاری از ما از یدن میوه بلوط لذت می بریم و در دکوراسیون خانه هایمان از آن استفاده می کنیم فارغ از اینکه مطلع باشیم بلوط به صورت سنتی در فرهنگ های شرقی به عنوان نمادی برای جذب ثروت در خانه ها قرار داده می شده است.

 

پولدار ها دارایی جمع میکنند و بی پول ها و آدم های طبقه متوسط، بدهی....چون تصورشان این است که آن ها دارایی هستند

دارایی چیزی است که پول را در جیب شما قرار میدهد

بدهی چیزی هست که پول را از جیب شما خارج میکند

 

 

گردش پول در یک دارایی

 








گردش پول در یک بدهی








آدم فقیر







آدم با موقعیت مالی متوسط







آدم پولدار








زمانی که رابرت به سن 16 سالگی رسید بحثی با پدر بی پول خود داشت

آن زمان هرچه رابرت و فرانک از پول بیشتر میدانستند از مدرسه بیشتر فاصله میگرفتند

از نظر پدر پولدار خانه بدهی و از نظر پدر بی پول خانه سرمایه بود.

وقتی خونه 100متری را نبدیل به خونه 200 متری کنی مطمئنا خرج و مالیات بیشتر میشود و همین طور وسایل منزل برای پر کردن خانه===>خانه بدهی است.


دو گدا تو یه خیابون شهر رم کنار هم نشسته بودن. یکیشون یه صلیب گذاشته بود جلوش، اون یکی یه ستاره داوود.. مردم زیادی که از اونجا رد میشدن به هر دو نگاه میکردن ولی فقط تو کلاه اونی که پشت صلیب نشسته بود پول مینداختن.

یه کشیش که از اونجا رد میشد مدتی ایستاد و دید که مردم فقط به گدایی که پشت صلیبه پول میدن و هیچ کس به گدای پشت ستاره داوود چیزی نمیده. رفت جلو و گفت: رفیق بیچاره من، متوجه نیستی؟ اینجا یه کشور کاتولیکه، تازه مرکز مذهب کاتولیک هم هست.

پس مردم به تو که ستاره داوود گذاشتی جلوت پول نمیدن، به خصوص که درست نشستی بغل دست یه گدای دیگه که صلیب داره جلوش. در واقع از روی لجبازی هم که باشه مردم به اون یکی پول میدن نه به تو.

گدای پشت ستاره داوود بعد از شنیدن حرفهای کشیش رو کرد به گدای پشت صلیب و گفت: هی موشه نگاه کن کی اومده به برادران گلدشتین بازاریابی یاد بده؟

ارسال در تاريخ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, توسط *_*شرافتی*_*


مطمئنا هر کسی که تصمیم به خرید لپ‌تاپ داشته باشد و برندهای مختلف را تحت نظر داشته باشد، نام شرکت معتبر دل را هم شنیده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مجله بایت، دل شرکتی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۸۴ با سرمایه اولیه ۱۰۰۰ دلار آغاز کرده است و در حال حاضر جایگاه بسیار خوبی در میان کاربران رایانه‌ها به دست آورده است. شرکت دل با استفاده از راهکارهای مدیریتی موسس آن یعنی مایکل دل، بعد از مدت زمان کوتاهی به جایگاهی دست پیدا کرد که توانست به عنوان اولین شرکت رایانه‌ای در سال ۱۹۹۷ فروشی در حدود یک میلیارد دلار از طریق اینترنت به دست آورد.

هم‌اکنون شرکت دل بزرگترین شرکت فروشنده مستقیم سیستم‌های رایانه‌ای در جهان است و با وجود این که تا به حال اشتباهات زیادی داشته، اما از تمامی آن‌ها به بهترین شکل ممکن درس گرفته است.

جالب است بدانید مدیرعامل این شرکت یعنی مایکل دل، تحصیلات دانشگاهی ندارد و هر چیزی که در زمینه رایانه‌ها و راهکارهای مدیریتی آموخته است به دلیل تجربه کاری بسیار زیادش است. البته مدیران موفق دیگری هم وجود دارند که در ابتدا کار خود را بدون تحصیلات دانشگاهی آغاز کرده‌اند و مسلما از میان آن ‌ها، شما نام استیو جابز و بیل گیتس را زیاد شنیده‌اید.

مایکل دل معتقد است که رضایت مشتری از عملکردش، کسب و کار او را بیمه کرده است و در او انگیزه ایجاد و توسعه شرکت دل را به وجود آورده است.

او همیشه استراتژی‌ های جدیدی برای مبارزه و به دام انداختن شرکت‌هایی که رقیبش هستند، دارد و اکنون هم تصمیم گرفته که برخلاف گذشته روی پروژه‌های شراکتی سرمایه‌گذاری کند. او تصمیم دارد که حرکتی جنجالی ایجاد کرده و با هدف قرار دادن شرکای شرکت HP آن‌ها را به دام بیندازد و برای پروژه بزرگ تولید رایانه‌های شخصی‌اش، شریک بپذیرد و این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی مختلف اعلام کرده است.

وی همچنین ادعا کرده است که تا به حال به این آسانی حاضر به پذیرش یک شریک نشده بوده و این اولین باری است که به راحتی اجازه پیوستن شرکت ‌های دیگر را به دل می‌دهد.

او در این رابطه به تازگی مصاحبه جدیدی را با سایت CRN انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم:

ظاهرا شرکت HP به یک باره تصمیم گرفت که از تجارت رایانه‌های شخصی خارج شود، شرکای تجاری این شرکت چه واکنشی را در مقابل این تصمیم نشان دادند؟

من ادعا می‌کنم که ما در بازار رایانه‌های شخصی بسیار موفق هستیم و در حال حاضر هم فضای سخت‌افزارهای x86 بر این بازار حاکمیت دارد. در این مدت واکنش‌های جالبی از شرکت‌های تجاری دیده‌ایم که با HP شریک بوده‌اند اما نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد این است که شرکای خودمان به خوبی از پس این ماجرا برآمدند.

در مورد تصمیم‌های جدیدتان در تجارت رایانه‌های شخصی بگویید.
این تجارت در آینده درآمدی در حدود یک سوم یا بیشتر از درآمد کل ما را به خود اختصاص خواهد داد و من مطمئنم که ما رشد بسیار خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
در حال حاضر ما با روند ثابتی در حدود ۲ درصد در حال رشد هستیم که این روند در آینده بیشتر هم خواهد شد.

برای به موفقیت رسیدن در این راستا افراد متخصصی را به کار گرفته‌ایم و اطمینان داریم که هر کسی که به تجارت ما ملحق شود، پیروزی حتمی در انتظارش خواهد بود.

ما برنامه داریم تا محصولات متنوعی را در طیف وسیعی تولید کرده و شرکت‌ خود را توسعه دهیم. همچنین در نظر داریم تا در زمینه پردازش ابری و ارتباطات مجازی هم فعالیت جدیدی را آغاز کنیم.

اگر HP به صورت کامل کنار بکشد، شانس شما بیشتر می‌شود؟
مطمئنا این موضوع یک فرصت بسیار بزرگ برای ما و شرکای ما به حساب خواهد آمد و من به قدری از این فرصت استفاده خواهم کرد که نمی‌توانم عددی را برای سود مالی‌ام در آینده متصور شوم.
به هر حال از HP برای این کارش به شدت ممنون خواهم شد.

آیا در این رابطه به فکر جذب شرکای قبلی HP هستید؟
مسلما این شرکت‌ها اگر بخواهند هوشمندانه فعالیت کنند، چاره‌ای جز پیوستن به ما ندارند. ما اعلام کرده‌ایم که در حال حاضر به راحتی شریک می‌پذیریم و از این جا به بعد همه چیز به انتخاب این شرکت‌ها برمی‌گردد.
زیرا این طور که مشخص است، HP آن‌ها را در نیمه راه رها کرده است.

 

 

ارسال در تاريخ جمعه 25 فروردين 1391برچسب:دل,لپ تاپ,لب تاب,کامپیوتر,مایکل دل, توسط *_*شرافتی*_*


يك ميلياردر با روش فروش كالاهاي ارزان

همه انسان های موفق مسئولیت پذیر هستند. مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، افراد موفق مسئولیت آن را به گردن می گیرند.



هیچ وقت اقتصاد یا فرد دیگری را در کسادی کارشان مقصر نمی دانند. در عوض، با قبول اشتباه خود مسئولیت آن را پذیرفته و به فکر بهبود وضعیت می افتند.
[تصویر: sf9cq2ha04nek4gky11.jpg]


همیشه همه چیز از فکرتان شروع می شود. این سیستم اعتقادی شما و طرز تفکرتان است که زندگی امروزتان را شکل می دهد. کارل هانس آلبرشت (Karl hans Albrecht)، متولد 20 فوریه سال 1920، کارآفرین آلمانی است که به همراه برادرش تئو آلبرشت (Theo Albrecht) فروشگاه زنجیره ای آلدی (Aldi) را تاسیس کرده است.


کارل و تئو آلبرشت در شرایط متوسطی در اسن بزرگ شدند. پدرشان ابتدا به عنوان یک کارگر معدن و سپس به عنوان یک کارگر معدن و سپس به عنوان دستیار نانوایی مشغول به کار شد. مادرشان صاحب یک خواروبارفروشی کوچک، در محله کارگران «شانه بک» بود. تئو نزد مادرش به شاگردی پرداخت درحالی که کارل در یک مغازه پخت غذاهای آماده مشغول به کار شد.

کارل همچنان طی جنگ جهانی دوم در ارتش آلمان مشغول به خدمت شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1946، این دو برادر کسب و کار مادرشان را به دست گرفتند و تا سال 1950، 13 مغازه در «روهر والی» داشتند.

[تصویر: 7nncn0sqi4ycw5jvblfu.jpg]

برادران آلبرشت ایده ای داشتند که در آن زمان بسیار جدید بود. آنها حداکثر میزبانی را که به طور قانونی می توانستند از قیمت کالا قبل از فروش کم کنند (یعنی 3 درصد) به عنوان تخفیف در نظر می گرفتند. این درحالی بود که پیشگامان بازار آن دوره که اغلب نیز با هم همکاری داشتند، مشتریان را برای دریافت تخفیف ملزم به جمع آوری برچسب های تخفیف می کردند تا پس از جمع آوری و ارسال آنها بتوانند مقداری از پولشان را پس بگیرند.

برادران آلبرشت همچنین کالاهایی را که خوب به فروش نمی رفتند از لیست فروشگاه شان حذف می کردند. به علاوه آنها با عدم انجام تبلیغات و تا جای ممکن کوچک نگه داشتن اندازه فروشگاه هایشان، هزینه را کاهش می دادند. زمانی که دو برادر در سال 1960 شرکت را به دو بخش تقسیم کردند، همه فکر می کردند که آنها ورشکست خواهند شد، درحالی که در همان زمان آنها مالک 300 فروشگاه و درآمد سالانه 90 میلیون (به پول رایج آلمان در آن زمان) بودند. کارهای فروشگاه آلدی بین دو برادر تقسیم شد، به این شکل که کارل کنترل بخش سودآورتر آلدی (جنوب) و برادرش تئو کنترل آلدی (شمال) را به عهده گرفتند.


با اینکه هر دوی این گروه ها از سال 1966 از لحاظ قانونی و مالی کاملا جدا شده اند، همواره روابط شان را روابطی دوستانه نامیده اند. آنها در سال 1962 برای اولین بار برند فروشگاه آلدی (Albrecht-Discount) را معرفی کردند. گروه آلدی شمال در حال حاضر شامل 35 شعبه مستقل منطقه ای با حدود 2500 فروشگاه و گروه آلدی جنوب شامل 31 کمپانی با 1600 فروشگاه می باشند.

آلدی شمال مختص بازارهایی چون بازار بلژیک، هلند، لوکزامبورگ، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و دانمارک است. آلدی جنوب هم بازارهای ایالات متحده آمریکا، استرالیا، بریتانیا، ایرلند، سوئیس، اسلوونی و غیره را پوشش می دهد. در آغاز فروشگاه های آلدی به دلیل ارزان بودن کالاهایشان مورد تمسخر قرار می گرفتند و مردم گمان می کردند که این قیمت ارزان بودن کالاهایشان مورد تمسخر قرار می گرفتند و مردم گمان می کردند که این قیمت ارزان به دلیل کیفیت پایین کالاها بوده و مشتریانشان افراد فقیری هستند که نمی توانند از فروشگاه های دیگری خرید کنند، اما به هر حال با اینکه ارزش این فروشگاه توسط بسیاری از افراد زیر سوال می رفت، هیچ گاه از سودآوری اش کاسته نشد.


درواقع به تدریج بسیاری از مصرف کنندگان آلمانی دریافتند که آلدی و محصولاتش مستحق نیستند که اینطور بی ارزش در نظر گرفته شوند، چون متوجه شدند که این قیمت های پایین از نظر اقتصادی نیز قابل توجیه است. این تغییر در ادراکات جامعه با به بازار فرستادن کتاب های آشپزی ای که فقط از مواد اولیه آلدی استفاده می کردند، تسریع و در نهایت منجر به ظهور گروهی از طرفداران آلدی در آلمان شد.

از آنجا که کارل همیشه از مطرح شدن زندگی شخصی اش در جامعه اجتناب کرده، اطلاعات کمی درباره او جود دارد. او متاهل است و به گفته مجله فوربس دو فرزند دارد که هیچ یک از آنها در آلدی کار نمی کنند. در حال حاضر برادران آلبرشت هر دو در اسن آلمان زندگی می کنند.


کارل یکی از طرفداران گلف است و گاهی اوقات در زمین گلف خود که در سال 1976 آن را ساخته، گلف بازی می کند. او همچنین گل های ارکیده پرورش می دهد. شایعاتی وجود دارد درمورد اینکه او کلکسیونر دستگاه های تایپ قدیمی و عتیقه نیز می باشد. کارل آلبرشت در سال 1994 خودش را از فعالیت های روزانه آلدی کنار کشیده و تنها به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت به فعالیت می پرداخت.

[تصویر: ym2bfbdks0dyowf5slro.jpg]


او در آغاز سال 2002 از این مقام هم کناره گیری و به این شکل تمام کنترل شرکت را واگذار کرد. در حال حاضر هیچ یکی از این دو برادر دیگر این فروشگاه را اداره نمی کنند. هم اکنون فروشگاه های آلدی در حدود 60 کشور دنیا شعبه دارند. کارل آلبرشت، ثروتمندترین فرد آلمان و ششمین فرد ثروتمند جهان، با ثروت 5/21 میلیارد دلار، صاحب سوپرمارکت زنجیره ای «آلودی سود» با کالاهای ارزان قیمت است. این فروشگاه زنجیره ای به خوبی توانست رکود اقتصادی اخیر دنیا را پشت سر بگذارد.

مصاحبه با آقای علی فرزامی (مدیر رستوران های زنجیره ای هایدا)

اگر به 10سال قبل برگردیم، به یاد می‌آوریم كه هیچ خبری از این همه رستوران‌های رنگارنگ نبود، حتی در پایتخت بزرگ‌و‌گاهی دوست‌داشتنی چند ساندویچ فروشی خیلی معمولی با تنوع غذایی محدود به چشم می‌خورد. حتی در خیابان‌های اصلی شهر كه این‌روزها به دلیل تعدد رستوران‌ها در شب‌های تعطیل به پاركینگی مبدل می‌شوند هم اثری از رستوران‌های زرد، نارنجی و بنفش با تابلوهای نقاشی رنگارنگ نبود. قصه از اینجا شروع می‌شود كه 10سال پیش كه هنوز خبری از این تعداد رستوران جورواجور نبود، یك جوان بیست و چند ساله به تنهایی و بدون كمك خانواده همراه با یك شریك شعبه اول ساندویچ هایدا را افتتاح كرد. حالا بعد از گذشت چند سال تعداد شعبه‌ها و تنوع غذاهای آن افزایش پیدا كرده است. علی فرزامی 37 ساله و اهل اردبیل مدیركل شعبه‌های هایدا است. طرح‌ها وبرنامه‌های زیادی برای آینده دارد كه بیشتر در راستای اشتغال آفرینی و توسعه كارش است. او به مدرن‌تر و بهداشتی‌تر شدن می‌اندیشد و به امید روزی است كه بتواند غذایی با كیفیت و طمعی بهتر از امروز به مشتریان خود ارایه كند. علی فرزامی در راستای شغل خود مدرك كارشناسی را در رشته صنایع غذایی از دانشگاه راچ‌ویل آمریكا گرفته است. باوجود مشغله زیاد او مدت زیادی را برای گفت‌وگو منتظر ماندیم، به‌دلیل اینكه پیشرفت و رشد كارش می‌تواند الگوی خوبی برای دیگران باشد.

آخرین بار كی غذای هایدا را خوردید؟
دو روز پیش ناهار.

چی خوردید؟‌
ژامبون مرغ تنوری هایدا.

كالباس بازید؟
تقریباً.

كالباس از كجا آمده؟‌
در ایران كالباس را به نام ارمنی‌ها می‌شناسند. اما اینطور نیست. بیشتر از این نمی‌دانم.

شنیده‌ایم هایدا كلاس‌هایی برای طرز برخورد با مشتری و آداب‌معاشرت برگزار می‌كند.
بله.

چه كسی معلم است؟‌
مهندس كنترل كیفیت داریم كه این كارها برعهده اوست.


چند سال پیش كلنگ هایدا را زدید؟‌
10 سال.

با چند شعبه؟‌
با یك شعبه در خیابان شریعتی مقابل یخچال

آن موقع خیابان شریعتی به اندازه الان رستوران نداشت؟‌
بله. 10 سال پیش خیلی تعداد رستوران كم بود، اما الان هم همان اندازه مشتری داریم.

قبل از افتتاح هایدا مشغول به چه كاری بودید؟‌
شغل پدری ما تره‌بار است.

سرمایه اولیه را از كجا آوردید؟‌
هیچ سرمایه‌ای از پدرم نگرفتم. بارفروشی و تره‌بار، را به همراه برادرانم شروع كردیم. شغل اصلی پدرم كشاورزی است از 40 سال پیش 6 ماه اول سال را در اردبیل كشاورزی می‌كرد و 6 ماه دوم سال را در تهران در كار تره‌بار بود. هنوز هم ما آن كار را ادامه می‌دهیم.

جالب است كه بدانم چه شد كه به فكر ارایه این نوع ساندویچ افتادید؟‌
وقتی سرباز بودم به خیابان لویزان كه می‌رفتم آنجا دو ساندویچ‌فروشی كاری شبیه هایدا ارایه می‌دادند. چون ژامبون خیلی دوست دارم همیشه از غذای آنجا می‌خورم. آنجا فكر هایدا به ذهنم رسید.


ظاهراً‌ژامبون خیلی دوست دارید؟‌
من عاشق ژامبون هستم. هر روز صبح، ظهر، شب.

اضافه وزن پیدا نكردید؟‌
چرا، دكتر گفت یا باید ژامبون نخوری یا ورزش كنی.

كدام را انتخاب كردید؟‌
ترجیح می‌دهم ورزش كنم.

این علاقه شما به نفع هایدا است؟‌
بله، بهترین آزمایش برای كیفیت غذا، خوردن آن است، اگر احساس رضایت داشته باشم احتمالاً‌مشتریان هم از غذا راضی هستند.

ولی شاید شما به نوع غذای خودتان عادت كردید؟‌
نه، فكر نمی‌كنم برای عادت باشد. سیگار كه نیست.

شما تضمین صددرصد می‌كنید كه غذای شما بهداشتی است؟‌
بله، صددرصد.

یعنی هیچ مورد تخلفی ندیدید یا كسی ناراضی نبوده است؟
تا به حال خیر، اما خب احتمال دارد. سس را به‌صورت روزانه تهیه ‌می‌كنیم. بنابر این هیچ‌وقت مسموم نمی‌شود. كاهو هم همیشه با مواد ضدعفونی شسته می‌شود. به هر حال ممكن است ایرادهایی هم وجود داشته باشد. سعی می‌كنیم از نظر بهداشتی بهترین باشیم.

چه اقداماتی از نظر بهداشتی انجام می‌دهید؟‌
مهندس بهداشت داریم كه هفته‌ای سه بار شعبه‌های مختلف را كنترل می‌كند.


از بازدهی كارتان راضی هستید؟‌
صددرصد. بیشتر از آن خدا را شكر می‌كنم كه این تعداد مشتری خوب دارم. همه آنها آدم‌های خوبی هستند.

از 10 سال پیش كار هایدا شروع شد، این روند چگونه ادامه پیدا كرد؟‌
كار رفته‌رفته گسترش پیدا كرد. اما سال اول ضرر دادیم.

خیلی زیاد ضرر دادید؟‌
10 سال پیش 18 میلیون تومان، پول كمی نبود.

با چقدر سرمایه شروع كردید؟‌
اولین شعبه با وسایل حدود 50 میلیون شد كه با یكی از دوستانم شریك شدم.

چرا ضرر دادید؟‌
می‌خواستیم بازار را بگیریم، یعنی مشتری جمع كنیم، البته ضرر ما به این ‌صورت بود كه جنس با كیفیت را با قیمت ارزان‌تر می‌فروختیم.

اولین ساندویچ قیمتش چقدر بود؟‌
160 تومان، درصورتی‌كه یك ساندویچ معمولی 200 تومان بود. هر ساندویچ حدوداً 180 تومان برای ما تمام می‌شد كه آنرا ارزان‌تر می‌فروختیم.

بعد چه شد؟
با درآمد تره‌بار جبران كردیم. البته تعدادی هم شریك گرفتیم. اما چون فروش زیادی داشتیم كم‌كم به سوددهی رسید و سال دوم یك شعبه دیگر در ولیعصر باز كردیم و قیمت هر ساندویچ 180 تومان شد.

گران‌فروش نبودید؟‌
با گرانی موافق نیستم. با تعدادی مشتری، فروش زیاد و سودآوری به دست می‌آید.


در حال حاضر در تهران هایدا چند شعبه دارد؟‌
11 شعبه ساندویچ سرد داریم و 3 شعبه گرم.

ژامبون‌ها را از كجا تهیه می‌كنید، كیفیت آن‌را كنترل می‌كنید؟
بله، طبق دستوری كه به كارخانه‌های تولید‌كننده می‌دهیم، زیر نظر ما تهیه می‌كنند اما در‌آینده تصمیم داریم كه یك كارخانه تولید ژامبون راه‌اندازی كنیم.

چرا تعداد شعبه‌های گرم كمتر است؟
به دلیل اینكه فضای بیشتری می‌خواهد و ملك هم خیلی گران است و تا سال گذشته برای خرید شعبه‌ها از هیچ‌گونه تسهیلاتی استفاده نكردیم.

امسال وام گرفته‌اید؟‌
خیلی كم

چه روشی داشتید كه از رقیبانتان پیشی گرفتید؟ همزمان با شما چند شعبه دیگر هم بود اما هیچ‌كدام از آنها به اندازه شما پیشرفت نكرده‌اند؟‌
این را از صمیم قلب می‌گویم هیچ‌وقت به دنبال سود زیاد نبودم به صورتی‌كه مشتری ضرر ببیند تا ما سود كنیم. از بهترین كارخانه‌ها اجناس را تهیه كنم. مشتری‌ها بهتر از من می‌دانند كه كیفیت غذا چطور است. بعضی از آنها هر روز از غذای هایدا می‌خورند. بعضی از آنها كوچكترین تغییر را می‌فهمند به ما زنگ می‌زنند می‌گویند امروز مزه سس شما تغییر كرده است.
مشتری‌هایی داریم كه واقعاً ما را دوست دارند. آنها نعمت هستند و من هم آنها را دوست دارم. بعضی از آنها همیشه نسبت به غذاها و كار توجه دارند و كوچكترین مساله را متذكر می‌شوند. گاهی فكر می‌كنم آنها به اندازه من هایدا را دوست دارند.

این موضوع برای شما خیلی لذت بخش است. معتقد هستید كه چون مردم از كار و قیمت غذاهای شما راضی هستند، پیشرفت كرده‌اید؟‌
كاملاً، واقعاً درآمد بابركتی داریم.

در حال حاضر كیفیت ساندویچ شما با 10 سال پیش كه شروع كارتان بود تغییر نكرده است؟‌
تفاوت چندانی نداشته است. وزن ژامبون‌ها مقدار كمی افزایش پیدا كرده است.

چرا سس را به‌صورت بسته بندی نمی‌دهند. كه هر كسی تمایل دارد از سس استفاده كند یا اینكه هر دو مدل یعنی با سس، بدون سس را آماده داشته باشید. این انتقادی است كه بعضی از مشتریان دارند؟‌
فكر بدی نیست. سسی كه ما برای ساندویچ‌ها استفاده می‌كنیم فرمول مخصوصی دارد. البته ساندویچ بدون سس هم در شعبه‌ها موجود است.


سس ساندویچ هایدا چه ویژگی دارد؟‌
با ژامبون خوشمزه تر است. طرز تهیه آن‌را یك دكتر ایرانی كه قبلاً در مك‌دونالد كار می‌كرده به ما داده است.


از سس رژیمی استفاده نمی‌كنید؟‌
خیر، سس معمولی است. خیلی از كارخانه‌های تولیدكننده سس به ما پیشنهاد سس رژیمی می‌دهند. درصورت حمایت دولت قصد دارم كارخانه سس و نان و ژامبون هم دایر كنم.

نان ساندویچ هایدا مخصوص است؟‌
از نان فرانسوی استفاده می‌كنم. حجم آن كمی بیشتر است و مخصوص ما درست می‌‌كنند.

در شهرستان‌ها چند شعبه دارید؟‌
در كل ایران 37 شعبه داریم.


در دوبی هم شعبه دارید؟‌
نه، فقط از روی اسم ما تقلید كرده‌اند.


در خارج از كشور هم شعبه افتتاح می‌كنید؟‌
احتمالاً تا چند وقت دیگر در اروپا یك شعبه افتتاح می‌كنیم.

چرا آنجا را انتخاب كردید؟‌
دختر یكی از دوستانم آنجا زندگی می‌كند و می‌گوید كه اروپا ایرانی زیاد دارد و قیمت ساندویچ هم خیلی گران است. با فروش ارزان می‌توانیم بازار خوبی داشته باشیم. البته موادغذای را از ایران می‌بریم.

در روز چقدر درآمد دارید، از كل شعبه‌ها؟
راضی هستیم. اما دقیقاً‌نمی‌توانم بگویم، متغیر است. اما مگر من چقدر می‌توانم پول خرج كنم؟ الان حدود 400 كارمند دارم كه زندگی آنها از این كار تامین می‌شود.

تا حالا كارمندی را اخراج كرده‌اید؟‌
تا حالا كارمندی را در این 10سال اخراج نكرده‌ام بعضی وقت‌ها به دلیل جوانی اشتباهاتی می‌كنند اما سعی می‌كنم با صحبت مشكل را برطرف كنم.

اگر كسی از آنها بپرسد كه از كارفرمای خود راضی هستند، فكر می‌كنید چه جوابی می‌دهند، اصولاً كارمندان همیشه از كارفرمایان ناراضی هستند؟‌
تا حالا نشنیده‌ام كه ناراضی باشند.

از حقوقی كه می‌گیرند رضایت دارند؟
فكر می‌كنم راضی باشند.

چه امكاناتی برای كارگران درنظر می‌گیرید؟‌
جای خواب، امكانات بهداشتی، لباس و برنامه غذایی متنوع.

الان كارگر ده سال پیش شما چقدر امكانات دارد؟‌
خانه، ماشین و موبایل دارند، البته با مقداری پس‌انداز.

كارمندان متاهل امكانات بیشتری دارند؟‌
بله، اگر كسی بخواهد ازدواج كند یا مشكلی داشته باشد سعی می‌كنم آن را حل كنم. البته این حرف‌ها گفتن ندارد.

اتفاقاً‌این خیلی خوب است كه آدم‌ها بدانند كه شما و یا امثال شما چه برخوردی با اطرافیانشان دارند. اصولاً‌ذهنیت همه منفی است و فكر می‌كنند اگر كسی در كارش پیشرفت كرده حتماً سر دیگران را كلاه گذاشته است.
شاید اینطور باشد. اما می‌ترسم تعریف از خود باشد.


چقدر وقت می‌گذارید برای رسیدگی به این مسایل و یا چه برنامه‌ریزی دارید؟‌
هر شعبه یك مدیر دارد كه مسایل را به من انتقال می‌دهد.

كارگرهای شما بیشتر از شهر خودتان هستند؟‌
نه، حس ناسیونالیستی ندارم. همه ایران را دوست دارم. اما كارگران آذری كار سنگین را راحت‌تر انجام می‌دهند.

خود شما در روز چند ساعت كار می‌كنید؟‌
كمتر از 15 ساعت نیست. بعضی وقت‌ها 20 ساعت هم كار می‌كنم.

حقوقی كه در نهایت برای كارگران در نظر می‌گیرید به نسبت جاهای دیگر بیشتر است؟‌
بله.

بیمه هم دارید؟‌
هر كارگری كه تعهد بدهد 3 سال كاركند بیمه می‌شود. سعی می‌كنم كه كارگرها را راضی نگه دارم.

از هایدابرگر بگویید.
از یك سال پیش هایدابرگر افتتاح كردم. در حال حاضر 3 شعبه در تهران داریم. ژامبون‌ها را همراه پنیر درون فر قرار می‌دهیم. نان و سس آن با ساندویچ سرد هایدا متفاوت است. در هایدابرگر 5 نوع همبرگر داریم كه به‌صورت زغالی و بدون روغن درست می‌شوند كه شامل (برگر زغالی، قارچ‌برگر، دوبل‌برگر، چیز‌برگر و مخصوص هایدا می‌شود و دو نوع هم سوسیس و 3 نوع هم ژامبون تنوری داریم كه در تنور پخته می‌شود.

ایران هایدا چرا ادامه پیدا نكرد؟‌
قرار بود غذاهای ایرانی را در این شعبه تهیه كنیم و به مشتریان بدهیم. اما خیلی گرفتاری داشت و رسیدگی وقت خیلی زیادی می‌خواست. یك ماه پس از شروع كار ناراحتی قلبی گرفتم.

هایدا، شعبه آبمیوه و بستنی هم دارد. شعبه‌ها در كجا است؟‌
فعلاً 3 شعبه در تهران داریم. آبمیوه و بستنی دقت و توجه بیشتری از جهت بهداشتی احتیاج دارد. چون در كار تره‌بار سردخانه داریم اجناس را با قیمت و كیفیت بهتری تهیه می‌كنیم.

چند نوع آبمیوه دارید؟‌
تنوع زیادی دارد. بستنی هم یك نوع سنتی مخصوص درست كردیم كه به‌صورت آزمایشی طعم آن را مردم امتحان می‌كنند. اگر مورد پسند قرار گرفت تولید آن شروع می‌‌شود. اما آبمیوه‌های ما كاملاً‌به‌صورت طبیعی تهیه می‌شود.

چرا تا به حال كسی در ایران غذاهای سنتی را به‌صورت فست‌فودها ارایه نداده است. البته نه مثل كوكوسبزی‌والویه‌های بعضی از ساندویچ‌فروشی‌ها كه آدم را از غذا خوردن پشیمان می‌كند؟
كار سخت و وقت‌گیری است. ترجیح می‌دهم كه در همین راستا فعالیت ‌كنم. اما عمده‌ترین دلیل عملی نشدن غذاهای ایرانی به‌صورت آماده یا فست‌فود این است كه جای زیادی را احتیاج دارد و ملك خیلی گران است.


در شعبه‌های جدیدی كه قصد افتتاح دارید چقدر نوآوری ایجاد می‌كنید؟
در شعبه‌های جدید همه مراحل‌ تهیه غذا در جلوی چشم مشتری است. البته طرز بسته‌بندی هم مقداری فرق می‌كند. سعی می‌كنیم كه با مد روز دنیا پیش برویم.

احتمالاً اگر به خارج از ایران سفر كنید اولین جایی‌كه می‌روید رستوران است؟‌
بله، همینطور است. به رستوران‌های معروف در دنیا می‌روم و روش كارشان را می‌بینم.

هایدا را تا چند شعبه گسترش می‌دهید؟‌
حدوداً ‌تا 50 شعبه در سطح ایران. البته بیشتر به دنبال ایجاد كارخانه سس و نان هستم. قصد دارم انواع نان و كیك را برای همه مصارف تولید كنم.
بزرگترین راز موفقیت را چه می‌دانید؟‌
پشتكار و صداقت

دركارهایتان شریك دارید؟ خیلی از آدم‌ها از كار شراكتی ناراضی هستند.
گذشت خیلی مهم است.

برای كنترل كار از چه سیستم مدیریتی استفاده می‌كنید؟ چقدر به كار آنها اعتماد دارید؟
5 برادر دارم كه سعی می‌كنم از آنها كمك بگیرم. اولین خصوصیاتی كه كاركنان باید داشته‌باشند این است كه سیگار نكشند. خیلی از مدیران شعبه دارای تحصیلات بالا در سطح دكترا و یا كارشناسی ارشد هستند.

شما در رشته دیگری هم به تازگی فعالیت خود را شروع كرده‌اید، در آن زمینه توضیح بدهید.
به كمك یكی از دوستانم در حال برگزاری كلاس‌های كنكور هستیم.

با چه قصدی این كار را شروع كردید؟‌
شاید خیلی‌ها به دنبال پول باشند. اما من به كار‌فرهنگی خیلی علاقه دارم و به دنبال این هستم كه یك كار نو انجام دهم. از بهترین استادان استفاده كنم، كمترین سود را هم ببرم اما برای من خیلی ارزش دارد كه بیشترین تعداد قبولی از این كلاس كنكور باشد. ارزش روانی این كار برای من خیلی مهم است.

اگر به شما پیشنهاد بدهند كه تهیه‌كننده یك فیلم بشوید قبول می‌كنید؟ با توجه به علاقه شما در زمینه كارهای فرهنگی.
به فیلم اصلاً علاقه ندارم، ولی عاشق روزنامه خواندن هستم. قبل از خواب همیشه وقتی را برای خواندن روزنامه اختصاص می‌دهم.

كلاس كنكور شما در حال حاضر چند شعبه دارد؟‌
فعلاً ‌2 شعبه. اما تا چند سال آینده در تمام مناطق ایران كلاس كنكور دایر خواهم كرد. كیفیت برگزاری آن خیلی اهمیت دارد. اگر افرادی واقعاً توانایی پرداخت هزینه كلاس را نداشته باشند مراعاتشان را می‌كنیم.

در 10 سال آینده خودتان را در كجا می‌بینید؟‌
خیلی فكرها دارم، ولی سعی می‌كنم در هر كاری كه انجام می‌دهم اول باشم. اگر بتوانم، دوست دارم كارآفرینی كنم دلم می‌خواهد روزی 500 هزار كارمند داشته باشم نه اینكه از آنها سوء استفاده كنم، با هم كار كنیم و برای آنها شهرك مسكونی درست كنم. به هرحال از اینكه بتوانم به زندگی دیگران كمك كنم خیلی خوشحال می‌شوم.

پول چقدر برای شما اهمیت دارد؟‌
در مرحله سوم زندگی است. دوست داشتن و محبت بین آدم‌ها، صداقت و گذشت، قبل از پول اهمیت دارد. پول برای گردش سرمایه و ایجاد اشتغال خوب است. مگر یك آدم به تنهایی چقدر احتیاج به پول دارد؟

رابرت پس از 4هفته کار خسته کننده در فروشگاه خسته شد و برای اعتراض پیش پدر مایک رفت....

در پشت دفتر پدر مایک چندین ساعت معطل شد تا سپس نوبتش رسید...

پدر پولدار پس از شنیدن تمامی حرف های رابرت و اعتراض ها و تهدید های او شروع به سخن گفت:

یاد  دادن (حرف زدن  و سخنرانی کردن) مال مدرسه است ولی زندگی غالبه با آدم حرف نمیزنه بلکه با یک تلنگر آزار دهنده مارو توی مسیر خاص قرار میده...

زندگی همه مارو به زور هُل میده یه عده خسته میشن عده ای هم میجنگن ...خیلی کم اند افرادی که  از این تلنگرها چیزی یاد بگیرند و پیش برند.

این تلنگرها بیادشون میاره که هنوز باید خیلی چیزها یاد بگیرند.



آدم های فقیر و متوسط جامعه برای پول کار میکنند وآدم های ثروتمن کاری میکنند که پول برای آن ها کار کند


آدم های فقیر و متوسط از روی احساسات کار میکنند که نادانی است...

یعنی از ترس اینکه نتوانند پول بخور و نمیری بدست آورند که زندگیشان رابچرخانند کار میکنند...و وقتی کاری ثابت حتی با حقوق خیلی کم ولی مستمر پیدا میکنند آن را قبول میکنند...

آدم هایی که هیچ گاه پولدار نمیشوند چون حرص مانع است...وقتی پولی بدست میارند سریع آن را خرج میکنند و پولشان  تمام میشه در حقیقت اسراف میکنند که نشانه ی جهله


این دفعه پدر پولدار پیشنهاد همان کار بدون دستمزد را میدهد...رابرت و مایک بدون رغبت قبول میکننند ...هفته سوم پدر پولدار به فروشگاه آمده و با آن ها صحبت میکند:

***اجتناب از یکی از دام های زندگی

افراد به خاطر کمی پول سخت کار میکنند ظاهر و امنیت فریبنده شغلی اونارو گول میزنه 

پدر مایک به پسر ها 25 سنت در هر ساعت پیشنهاد میکنه....قلب هر دو شروع به تپیدن با سرعت میکنه و هیجان آن هارو فرامیگیره ولی سکوت میکنند...پدر پولدار با دیدن سکوت آن دو پیشنهاد 5دلار در هر ساعت را میده...

مغز اون ها سوت میکشه و اون ها رو به رویا میبره ولی همچنان سکوت میکنند....

پدر پولدار:

اغلب مردم قیمتی دارند چون اجازه میدهند ترس و حرص توی کارهاشون دخالت کنه اونا میترسند بی پول بمونند برای همین زیاد کار میکنند روزی که حقوق میگیرند حرص باعث میشه فکر کنن که با این پول چه چیزها میشه خرید و اونوقته که میوفتند توی دایره بسته(زندگی یکنواخت)



آن دو به کارشون بدون دستمزد ادامه دادند...

روزی رابرت به کتاب های مصوری که کنار فروشگاه افتاده بود نگاه کرد و ایده ای به ذهنش رسید...

او با شریک کاری خود فرانک کتاب های مصور فروشگاه های دیگه رو با شرط اینکه این ها رو نفروشه جمع کرد و در زیرزمین خانه اشان کتابخانه ای درست کرد که کتابدار ان خواهر مایک بود

روزی 2ساعت که ورودی آن 10سنت بود....

بعد از 3ماه بچه های محل دعوایی راه انداخته و کتابخانه منحل شد



بهترین جنبه اینکار این بود که حتی موقعی که در محل کارشان نبودند پول در می آوردند و در واقع این پول بود که برایشان کار میکرد

مشکل:پیدا کردن آدم (کارمند خوب)مطمئنی مثل خواهر فرانک واقعا سخت بود

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:پولدار, رابرت, فرانک, خواهر, کتابخانه, ایده, تجارت, موفقیت, پول, بی پول, توسط *_*شرافتی*_*

پدر رابرت که  کار دولتی داره پیشنهاد میکنه که از پدر مایک روش های پولدار شدن را بپرسند...پدر مایک شخص عجیب و دارای چند رستوران و ساخت ساختمان و ...هست

مایک با پدر خود صحبت کرده و قرار ملاقات گذاشته میشه....


آن دو پسر با پدر مایک ملاقات میکنند و پدر پولدار  برای یاد دادن روش های پولدار شدن پیشنهاد کار را میدهد.....

با شرایط هر ساعت 10سنت که خیلی پول کمی است...

آن ها قبول میکنند...کار خسته کننده خود را در فروشگاه شروع میکنند و حتی رابرت از مسابقه بیس بال خود هم میگذره....

پس از 4هفته به ستوه میان و دوباره پیش پدر پولدار میرند....

پس از 1-2 ساعت معطلی برای ملاقات با پدر پولدار بالاخره رابرت وارد دفتر خفه پدر مایک میشود.....کلی شکایت از حقوق کم میکنه و پدر را تهدید به شکایت میکنه....پدر مایک تمام حرف های رابرت را گوش میدهد و سپس شروع به حرف زدن میکنه:

اکثر کارکنانم مانند تو عکس العمل انجام میدهند...آنها تقاضای پول بیشتر میکنند در غیر این صورت کار خود را رها میکنند....


کار یاد دادن روش های پولدار شدن توسط پدر پولدار شروع میشود

آغاز کار::::

شش درسی که پدر مایک یاد میدهد:

درس اول:پولدار ها برای پول کار نمیکنند

درس دوم:علت نیاز به سواد مالی

درس سوم:برای خودت کار کن

درس چهارم:تاریخچه مالیات ها و قدرت شرکت های بزرگ

درس پنجم:پولدار ها پول خلق میکنند

درس ششم:برای یاد گرفتن کار کنید نه برای پول درآوردن

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط *_*شرافتی*_*

همه میخوان در مورد موفقیت و چگونگی پول دار شدن بدونن ولی آیا کسی دنبالش رفته و واقعا پولدار شده؟!
تجربه به من نشون داده که اگه قواعد بازی ای را کامل بدونی در اون بازی برنده خواهی شد برای همین من هم شروع به خوندن قوانین بازی کردم....

کتابی که در حال حاضر دارم میخونم پدر پولدار پدر بی پول نوشته ی رابرت کیوساکی است...


در مدرسه ای پسر  9ساله ای به نام رابرت کیوساکی بود ...در مدرسه ی پول دارها...
روزی یکی از بچه ها برای تولدش همه رو به جز رابرت و دوستش مایک را دعوت کرد ...علت دعوت نکردن آن دو این بود که آنها پولدار نیستند...
نقطه شروع تفکر پولدار شدن از اینجا شروع شد....

برای همین رابرت از پدر خود درمورد روش های پولدار شدن پرسید و پدرش به او که باید مغزش را بکار بیندازد....
رابرت به دوستش مایک گفت و مایک اولین شریک کاری او شد...... آن ها از دوستان و همسایه ها خواستند که قوطی های خالی خمیردندادن را به ان ها دهند...وقتی به  اندازه کافی خمیردندان خالی جور شد /انها را سوزاندند که سرب ذوب شده بدست آمد سپس قالب هایی با گچ به شکل سکه درست کردند و سرب داغ را توی قالب ریختند پس از سرد شدن قالب را شکسته و سکه تقلبی بدست آوردند...
پدر مایک گفت اینا تقلبیه و بدرد نمیخوره  و این اولین شکست کاری برای آن دو بود

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:پولدار, رابرت, مایک, کیوساکی, پدر بی پول, پدر پولدار, خلاصه, موفقیت, روش, مقدمه, توسط *_*شرافتی*_*

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد