تمــــرکز روی ثروت و موفقیت
پول یکی از نمادهای قدرت است اما آموزش استفاده درست از آن قدرت بیشتری را به همراه می آورد مطالب این وبلاگ بر اساس کتاب هایی است که درمورد قدرت و پول و موفقیت

ثروتمند شدن,به باد رفتن ثروت

 

براساس دیدگاه حکمای چینی برقراری شادابی، شادی و سلامت در خانه و زندگی رابطه زیادی با وضعیت خانه، چینش وسایل و آراستگی آن دارد. در حقیقت آن ها بر این باورند ، در خانه ای که کدبانوی خانواده اهمیتی به نظم وانضباط چیدمان خانه، بهداشت آشپزخانه و برقراری تعادل در خانه نمی دهد نمی تواند محیطی شاد، سالم و پرنشاط را برای اعضای خانواده اش فراهم کند. شاید در نگاه اول به نظر بیاید که این نکات چندان پراهمیت نیستند و رنگ و بویی خرافی دارند اما وقتی دقیق تر به آن ها توجه کنیم متوجه می شویم که در پس هر یک از این توصیه ها رابطه علت و معلولی روشنی میان آراستگی و سلامت، بهداشت اعضای خانواده نهفته است.

 

 

● در را باز نگذارید

 

چینی ها اعتقادی دارند که در آن به هدر رفتن پول اعضای خانواده به دلیل باز ماندن در حمام و دست شویی اشاره می کنند. آن ها در این مثل می گویند: «اگر در حمام یا توالت باز باشد پول اعضای خانواده هدر می رود.»در این مثل نکات جالبی نهفته است که با یکدیگر آن ها را مرور می کنیم؛ اگر در حمام یا توالت در داخل یا آپارتمان باز باشد بخشی از انرژی دستگاه های گرمایشی و سرمایشی که در فصل زمستان و تابستان برای گرم و خنک کردن فضای خانه مورد استفاده قرار می گیرند، هدر می رود زیرا فضای باز حمام و دست شویی موجب مکش هوا به سمت خود شده و به این ترتیب موجب هدر رفتن انرژی و در نهایت هدر رفتن بخشی از پس اندازهای خانواده برای پرداخت قبوض گاز و برق می شود. از سوی دیگر پزشکان بر این باورند که فضای توالت و حمام به دلیل شرایطی که دارند و رطوبتی که در آن ها وجود دارد یکی از بهترین مکان ها برای تجمع باکتری ها و آلودگی هایی است که با باز ماندن در آن ها ممکن است به فضای عمومی خانه سرایت کند. به این ترتیب سلامت اعضای خانواده نیز به خطر می افتد و بخشی از پس انداز خانواده باید صرف دوا و درمان شود.

 

● اهمیت ورودی خانه

 

ورودی خانه همان جایی است که فرد پس از گذشتن از در اصلی خانه در آنجا کفش هایش را در می آورد تا برای ورود به خانه آماده شود. براساس دیدگاه حکمای چینی اگر ورودی خانه فضایی شلوغ و بی نظم داشته باشدامکان برقراری نشاط و حفظ سلامت در آن خانه ناممکن است زیرا در صورتی که کفش ها و دمپایی اعضای خانواده در این محل هر یک در گوشه ای قرار گرفته باشد و درهم و برهم جلوی در خانه یا آپارتمان تلنبار شود این مسئله موجب می شود تا اعضای خانواده هر بار با منظره ای نامناسب و ناآرام روبه رو شوند و این به مرور زمان بر میزان نشاط و شادابی آن ها تاثیر می گذارد. ضمن آن که دیدگاه دیگری نیز در این زمینه در چین باستان وجودداشته است که تجمع کفش ها و دمپایی ها مقابل در ورودی منزل که چندبار در طول روز باز می شود ممکن است منجر به نفوذ آلودگی آن ها از طریق هوا به درون خانه و از بین رفتن سلامت خانواده شود. به همین دلیل است که چینی ها بر این باورند، «ورودی آشفته سلامت را از خانه دور می کند.»

 

● چکه کردن شیر آب ثروت تان را به باد می دهد

 

یکی دیگر از باورهای مردم چین این است که اگر شیر آب یا لوله های وابسته به آن در خانه چکه کنند، ثروت و آسایش از آن خانه دور می شود. گاهی بسیاری از ما ساده از کنار این موضوع رد می شویم و حتی ممکن است آن را یک امر خرافی بدانیم درحالی که اگر خوب به این نکته توجه کنیم چکه کردن هر قطره از آب و هدر رفتن آن در دنیایی که بسیاری از مردم در شرایط سخت و بدون امکان دسترسی به آب آشامیدنی و سالم هستند، اسرافی بزرگ و ناشکری محسوب می شود. از سوی دیگر جمع شدن این قطره های کوچک و دریا شدن آن ها در انتهای ماه منجر به پرداختن هزینه ای زیاد برای قبض آب خانه تان می شود. از این روست که در مثل های چینی مثل «چکه کردن شیر آب ثروتت را به باد می دهد» مهم و ارزشمند قلمداد می شود.

 

● روی زمین نخوابید

 

بسیاری از حکمای چینی به خانواده ها توصیه می کنند هرگز خود و فرزندان شان روی زمین نخوابند زیرا این کار موجب جذب انرژی های منفی توسط بدن می شود. این نکته حتی امروزه نیز به خانواده ها توصیه می شود که برای پیشگیری از سقوط بچه ها از روی تخت هرگز آن ها را روی زمین نخوابانند بلکه به جای آن از تخت هایی که محافظ دارند، استفاده کنند. مقصود حکمای چینی از این نکته چیست؟ امروزه مشخص شده که خوابیدن روی زمین به دلیل سرد بودن ذات خاک منجر به نفوذ سرما به بدن کودک و آمادگی بدن او برای ابتلا به بیماری های مختلف از قبیل سرماخوردگی، آنفلوآنزا، بیماری های مفصلی و... می شود.

ارسال در تاريخ سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط *_*شرافتی*_*

[تصویر: 529362_3081740525818_1332963240_32577013...5584_n.jpg]

ارسال در تاريخ سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط *_*شرافتی*_*

(( ژیائو فینگ پنگ)) یک میلیارد ر جوان است که ثروتش بالغ بر ۱/۵ میلیارد دلار برآورد می شود . نردبان موفقیت او در مسیر رسیدن به ثروت، انرژی خورشیدی است . اقای پنگ ۳۴ ساله ، همواره در صدد انجام کاری برای رسیدن به ثروت بود. او پس از مدتها فکر ، به این نتیجه رسید که باید در زمینه ای بی پایان و تمام نشدنی سرمیه گذاری کرد.به نظر او کار در حوزه انرژی تجدید شونده مانند انرژی خورشیدی بهترین روش دستیابی به ثروت بود . او در سال ۲۰۰۵ میلادی یک شرکت در زمینه تولید صفحات خورشیدی که انرژی آفتاب در آن ذخیره می شد را تاسیس کرد . تولید انبوه و ارزان آن ، همچنین رغبت کشورها به استفاده از انرژی بی پایان ، موجب شد که کار آقای پنگ سرعت بگیرد . موفقیت او هنگامی تضمین شد که در سال ۲۰۰۷ شرکت او در سطح بین الملل پذیرفته شد . فینگ در حال حاضر یک شرکت بزرگ دارد که نزدیک به ۱۲ هزار نفر از مردم چین در آن مشغول بکار هستند . با این حال و بیش از گذشته اقای پنگ در حال گسترش شرکتش است . در سال جدید نیز یک قرارداد ۲۲۰ میلیون دلاری برای تولید صفحات خورشیدی بسته است.

ارسال در تاريخ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط *_*شرافتی*_*

وقتی ادم 15 ساله بود، با وبلاگی آشنا شد که موردتوجه همه هم کلاسی هایش بود و از آن زمان به بعد ادم به اینترنت و فعالیت های آنلاین علاقمند شد چون به این نتیجه رسیده بود که موفقیت در فعالیت های آنلاین بسیار دیرتر از موفقیت های دیگر از بین می رود.


این پسر هجده ساله بعد از مدتی وب سایتِ Stomp Urban را راه اندازی کرد که حاوی مطالبی مثل موسیقی و نشانی مهمانی های منطقه بود. این وب سایت که درآمد خود را از طریق فروش لباس کسب می کرد، طی مدت کوتاهی تبدیل به یکی از موفق ترین سایت ها شد، اما بعد از آنکه در نتیجه تبلیغات Stomp Urban، هشتصد نفر به یکی از مهمانی های منطقه هجوم بردند، ادم ناچار کار وب سایت خود را متوقف کرد.

ادم که از این اشتباه درس گرفته بود، حالا به افراد 15 سال به بالا طریقه کسب درآمد آنلاین را آموزش می دهد و هریک از دوره های آموزشی او تا به حال 100000 دلار درآمد داشته اند. ادم به تازگی یک اتومبیل Audi 2010 خریداری کرده است که راندن آن یکی از فعالیت های موردعلاقه او است.



سن شما چه مزایا و معایبی برای کار شما داشته است؟

باور موفقیت من در ابتدا برای همه سخت بود. حتی دوستان من هم فکر می کردند که نوجوان ها نمی توانند به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنند و ناچار باید صبر کنند تا بزرگ تر شوند و مدرک بگیرند. به همین خاطر هروقت به آنها می گفتم که درحال انجام چنین کاری هستم، حرفم را جدی نمی گرفتند. اما حالا که اتومبیل شخصی خودم را خریده ام، کم کم حرفم را باور کرده اند.

اما سن پایین مزایایی هم دارد. مثلاً وقتی سن شما پایین باشد بیشتر جلب توجه می کنید. همین طور می توانید جوان ها را مخاطب قرار دهید.

وقتی جوان باشید، چیزی برای از دست دادن ندارید. هنوز با پدر و مادرتان زندگی می کنید و اسیر مسئولیت ها و مخارج زندگی نیستید. تنها مخارجی که باید خودتان بدهید پول شام بیرون و سینما است. هنوز مدرک نگرفته اید و دغدغه پیدا کردن یک شغل را ندارید. بنابراین می توانید با خیال راحت کارموردعلاقه تان را انجام دهید.

من با پدر و مادرم زندگی می کنم و می توانم به جای خرج کردن پولم را پس انداز کنم. پس سعی می کنم تا جایی که می توانم آنجا بمانم (می خندد).

به نظر شما یک کارآفرین موفق کیست؟

یک کارآفرین موفق کسی است که از پشتکار و اراده بالایی برخوردار باشد. خیلی ها این ذهنیت را دارند که باید یک شبه پولدار شوند. هیچ کاری غیرممکن نیست ولی آنچه واقعاً اهمیت دارد این است که به تلاش ادامه بدهید و دلسرد نشوید. اگر این کار را نکنید ناچار خواهید بود گوشه ای بنشینید و از خودتان بپرسید اگر ادامه می دادید چه اتفاقی می افتاد.

حتی اگر بار اول شکست بخورید هیچ اهمیتی ندارد. شما هنوز جوان هستید و وقت زیادی دارید. بنابراین به تلاش ادامه بدهید و ناامید نشوید. پشتکار و اراده مهم ترین عامل موفقیت است.

اگر ایده ای به ذهن شما برسد، مطمئناً دست کم دو یا سه نفر دیگر در دنیا هستند که به همان ایده فکر می کنند. بنابراین اگر آن را عملی نکنید، آنها گوی سبقت را می ربایند و آن را انجام می دهند.



چیز دیگری هست که بخواهید اضافه کنید؟

به حرف های دلسردکننده دیگران توجه نکنید. اگر جوان هستید و می خواهید کاری را انجام دهید، فکر نکنید که نمی توانید. امروزه هرکاری از طریق اینترنت ممکن است. حتی اگر همه می گویند "نه این ممکن نیست، هرچه در اینترنت هست دروغ و کلک است" نباید توجه کنید. خودتان بروید و تحقیق کنید و بعد برای چیزی که می خواهید اقدام کنید. این کاری است که من انجام دادم و فکر می کنم تا حد زیادی در کارم موفق بوده ام.

ارسال در تاريخ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط *_*شرافتی*_*


تقریبا همه روزه در همه کشورهای دنیا شاید بتوان گفت افرادی در کنار دوستان و اعضای خانواده می نشینند و حرفهایی از این قبیل میزنند دیر یا زود باید به فکر راهی باشم که بتونم خودم واسه خودم پول در بیارم میخوام کسب و کار خودم رو راه بندازم آیا شما تا بحال در چنین جمعی بوده اید اصلاً آیا خودتان چنین حرفی زده اید ؟ به احتمال فراون، بله! احتمالش زیاد است که شما هم جزء کسانی باشید که به دنبال فرصتی عالی میگردند.

اگر ما هم در خلل چنین گفتگویی در جمع شما بودیم ، از شما می پرسیدیم چرا تا بحال موفق نشدین فرصتی گیر بیارین؟ احتمالاً شما هم یکی یا چندتا از این جوابها را به ما می دادید.


آخه پولش رو ندارم
آخه تجربه لازم رو ندارم
راستش نمیدونم چجوری
نمیدونم چه کار کنم

و آن وقت ما به شما می گفتیم : دوست عزیز، اگر لحظه ای به ما فرصت بدهی ، به تو نشان میدهیم که چطور بر این مشکل غلبه کنی همچنین به تو نشان خواهیم داد که چطور میتوانی ظرف مدت چند هفته و یا شاید چند روز بنای تغییر وضعیت مالیت را بگذاری و به زودی زود متوجه میشدی که بین تو و داشتن تجارتی از آن خودت هیچ فاصله ای نیست. آن وقت ، چه مایل بودی به صورت تمام وقت کار کنی و چه پاره وقت و خواه به درآمد چند صد هزار تومان در ماه فکر میکردی یا به درآمد چند میلیون تومان در ماه،در هر حالت میتوانستی کارت را هرچه سریعتر شروع کنی .

لابد میپرسی چطور ما که حتی شما را ندیده و نمیشناسیم اینقدر با اطمینان راجع به آینده مالی شما حرف میزنیم؟ ما با اطمینان صحبت میکنیم زیرا آدمهای مثل شما رو میشناسیم .میدانیم که آنها شک و تردید هایی داشتند درست مثل شما. در ضمن ما میدانیم که آنها الان از لحاظ مالی و شغلی به چه موفقیت هایی رسیده اند و یقین داریم که شما هم قادرید همان کار را بکنید. مشروط بر اینکه بخواهید. بله! واقعا لازم است که خواهان باشید، زیرا اگر چه ما می توانیم به شما یاد بدهیم که چه طور کسب و کار شخص تان را راه بیندازید، موفقیت به آسانی بدست نمی آید. لازم نیست برای شروع یک عالمه پول داشته باشید، به تجربه یا تحصیلات خاصی هم نیاز ندارید، اما قطعا لازم است که سخت کار کنید. راستی نکند همین حالا هم دارید همین کار را می کنید؟ منظورم این است که به سختی کار می کنید. این طور نیست؟ با این تفاوت که الان دارید برای پیشبرد تجارت کس دیگری زحمت می کشید، در صورتی که می توانید همین کار را برای خودتان انجام دهید.

آیا دوست دارید در این باره بیشتر بدانید؟ پس اجازه بدهید فرصتهای موجود در بازاریابی شبکه ای را به شما نشان دهیم.تازه کجایش را دیده اید! هم اکنون بیش از 120،000 میلیارد تومان از کل فروش دنیا از طریق بازاریابی شبکه ای انجام می شود . مشاوران شرکت ها هر روز فروش و توزیع هزاران محصول و خدمات را انجام می دهند. نگرانی هایتان و هر جمله ای را که با "من نمی ..." شروع می شود کنار بگذارید و بنا کنید به ساختن آینده مالی درخشانتان در تجارتی به نام بازاریابی شبکه ای.


ارسال در تاريخ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:تجارت, ,120,000 میلیارد ,تومان,ی ,در ,سال ,را ,باید, جدی ,گرفت, توسط *_*شرافتی*_*

یک راه بسیار موثر در جلب توجه مشتریان احتمالی و درگیر کردن فکر آنان با محصول و یا خدمات شما تصویر سازی ذهنی و القای این تصویر به مخاطبان است. همه افرادی که در شرکت اپل کار کرده اند و یا به طوری با استیو جابز مدیرعامل فقید آن شرکت در ارتباط بوده اند یک ویژگی و توانایی بسیار برجسته او را قدرت داستان سرایی و قصه گویی اش می دانند.

ویژگی ای که پایه و اساس تمامی کمپین های تبلیغاتی، متدهای جلب مشتری، و فروش محصولات آن شرکت شده است. ایجاد تصویر ذهنی و قلقلک کردن حس خیالپردازی مشتریان از طریق ارائه سناریوها و روش های محتملِ جذاب و بامزه برای استفاده از امکانات و توانایی های یک محصول، اصطلاحا “قصه گویی در بازاریابی”، نامیده می شود.

برای اینکه این روش از بازاریابی و یا بهتر است بگویم بازارسازی را بهتر درک کنید، یکی از جلسات ارائه (Present) محصولات جدید شرکت اپل را در نظر بگیرید.سالنی مجلل پر از خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها، افراد خبره و کارشناسان شرکت های همکار، شرکت های دولتی و خوره های تکنولوژی و پرستندگان محصولات اپل.

نور پردازی های حرفه ای، دکورهای ساده ولی زیبا به سبک اپل، و خلاصه همه آنچه که یک صحنه اجرای موسیقی زنده یک گروه بسیار معروف راک می تواند داشته باشد، در آنجا هست. اما تنها اجرا کننده ی این گروه، روی صحنه، کسی نیست جز استیو جابز، مدیرعامل شرکت اپل با شلوار جین آبی و پیراهن یقه اسکی، ته ریش و عینک معروف خود. هدف از برگزاری جلسات اینچنانی برگزاری کنسرت موسیقی و یا مراسم جایزه اسکار نیست بلکه استیو جابز می خواهد برایمان قصه بگوید!

روش معمول شرکت های مختلف، در برگزاری جلساتی مشابه معرفی محصولات جدید، ارائه توضیح درباره مشخصات محصول، نمایش محصول و ارائه یک سری آمار از مطالعات انجام شده بر روی آن محصول و محصولات قبلی و یا مشابه و مقایسه آنها و در نتیجه اجبار مشتری به جلب توجه به برتری های آن محصول است. کاری که سالهای سال شرکت های بزرگ و کوچک از خودروسازها گرفته تا تولید کنندگان محصولات آرایش و بهداشتی و … انجام می داده و هنوز هم می دهند.

تقاوت اپل با همه این شرکتها، در تفاوت دیدگاه استیو جابز نسبت به مشتری، نهفته است.
همانطور که شعار این شرکت، ،Think Deferent (متفاوت بیاندیشید) بوده و هست، در نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه محصولات جدید برای بار اول، متفاوت اندیشیده اند و حتی در جزئیات هم تفاوت هست. یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گوید: “You Never Get a Second Chance to Make a First Impression” یعنی “شما هرگز شانسی دومی برای ایجاد اثر گذاری (برداشت) اول، نخواهید داشت”.

در بازایابی و تبلیغات برای یک محصول جدید، تمام آنچه که در اولین بار نمایش آن محصول در ذهن مخاطبان باقی بماند، به جزی جدانشدنی از آن محصول تبدیل خواهد شد. بنابراین تصویر ارائه شده در بار اول، برای مشتریان احتمالی باید جذاب، زیبا، متناسب به ویژگی هاو اختصاصات فرهنگی و اجتماع، قابل درک و توام با شادی باشد. اگر این تصویر ناقص و یا اشتباه باشد، بشدت در اولین نقدهایی که از آن محصول در جراید و رسانه ها منتشر می شود، تاثیر منفی خواهد داشت و تغییر و اصلاح آن تصویر نادرست، بسیار دشوار، زمانبر و هزینه بر خواهد بود.

اپل، برای ارائه تصویر اولیه ای که به مشتریانش القا می کند، ماه ها قبل از برگزاری جلسه، بر روی جزئیات آن جلسه کار می کند، همکاران استیو جابز می گویند که او روزهای قبل از جلسه، بارها و بارها حرف ها و حرکاتی را که در بالای سن باید یزند با خود و دیگر کارکنان پشت صحنه تمرین می کند. در نهایت طوری به نظر می رسد که آنچه استیو جابز می گوید حرفهایی است که در همان لحظه به ذهنش خطور می کند. و کسی در اینکه تمامی این صحنه، قبلا آماده سازی شده و حرف به حرف کلمات از قبل نوشته، پردازش، و تمرین شده است شک نمی کند.

استیو، در این جلسات، محصولات جدید را بر روی صفحه نمایش بسیار بزگ پشت سرش نمایش می دهد، در حالیکه یک نمونه از آن محصول را در دست گرفته است، درباره آن توضیحاتی مختصر می دهد. دقیقا و تنها، مواردی مطرح می شود که اپل فکر می کند کافیست که مشتریان بدانند و ارائه اطلاعات بیش از آن لزومی ندارد. در اینجاست که هنر جابز، شکوفا می شود و به جای اینکه اجبار و اصراری به اینکه محصول او برتر و بهتر و بی نظیر و بسیار معرکه است، روش هایی که خود او با آن محصول، کارهایش را انجام می دهد به نمایش می گذارد. سپس، از یکی از کارمندان دون پایه اش دعوت می کند تا به بالای سن برود ونشان دهد او چه استفاده ای از آن محصول می تواند بکند.

مخاطبان، با دیدن این صحنه ها، و نحوه استفاده یک فرد عادی، در حضورشان از آن محصول، و کارایی ها، توانایی ها و امکانات شگفت انگیزی که دارد، خود به خود پی برده و کشف می کنند و از این کشف، لذت می برند. در ادامه جلسه، در پایین سن، هر کدام از کارشناس فروش اپل، همان محصول را با تکیه بر یک یا چند کاربرد آن برای اقشار مختلف سنی، شغلی و … مردم به نمایش می گذارند.

مطالعه موردی
یک نمونه مشابه از این نوع بازاریابی که اخیرا به درخواست یکی از فروشگاه های بزرگ و معتبر محصولات کامپیوتری، توسط ما برای آنان، طراحی، و اجرا شد، مدل بازاریابی و فروش تبلت های گلکسی سامسونگ است. در ادامه خلاصه ای از این مدل پرزنت محصول خواهید خواند:

در این مدل، که فروشندگان کالا، که آن محصول را به مشتریان احتمالی ارائه می کنند، هیچگونه اجبار و فشاری به مشتری برای خریدن آن چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم تحمیل نمی کنند. واقعیت های آن محصول را آن گونه که سامسونگ در بروشورهای راهنما، نوشته است، به مشتری منتقل می کنند و سعی نمی کنند در تصمیم گیری مشتری، دخالت کنند.

با توجه به اینکه این فروشگاه، از محصولات تبلت، تنها، گلکسی های سامسونگ را عرضه می کند، همواره برای مشتریان سوال درباره مقایسه آن با آیپد، تبلت محصول اپل، پیش می آید. که برای این سوالات، پاسخ های مناسب، بر پایه حقایق بازار و تکنولوژی، تهیه گردید و این پاسخ ها طوری طراحی شدند که ذهن مشتری را به طور غیر مستقیم به سمت کشف برتری های گلکسی تب سامسونگ از نظر قیمت در حالیکه از نظر قدرت و سرعت، تفاوت زیادی ندارند و همچنین محدودیت های موجود بر اثر تحریم محصولات اپل برای ایران، هدایت کند.

قسمت مهم دیگری از این بسته مشاوره ای، طراحی فرم مشخصات خریداران تبلت بود که جهت نیازسنجی و ارائه سناریو (قصه) مورد نظر و مفید برای خریداران و یا مشتریان بالقوه، استفاده می شود. تعدادی از فروشندگان، ماموریت داده شد تا برای انواع کارهای ممکن و قابل انجام به صورت اختصاصی برای شاغلان در هر شغل مجزا، USE-CASE (مورد استفاده) طراحی شده و App های مربوطه مورد نظر تهیه شود و در هنگام مراجعه مشتری با سوال از او درباره شغل و یا علاقه مندی هایش، آن موارد استفاده ی از قبل برنامه ریزی شده به او نمایش داده شود. (و تنها به نمایش عمومی و توضیح مشخصات اکتفا نشود).

خوشبختانه در پی بررسی های انجام شده، مراجعه کنندگان به فروشگاه برای بار اول، اگر خرید نکرده اند، این روش ارائه محصول موجب جلب اعتماد آنها شده است و دفعات دیگری هم مراجعه کرده اند تا اطلاعات بیشتری کسب نمایند. بسیاری از آنها، به تفاوت نحوه ارائه محصول پی برده اند و توجه و نظرشان را جلب کرده است.

رابطه فروشندگان و مراجعه کنندگان بهتر و صمیمی تر شده و فروش محصولات، معقول تر است. خریداران، در حالیکه لبخند به لب دارند با اطمینان خاطر از خرج کردن پولشان برای محصولی که به کارشان می آید، با یک خاطره خرید خوب و از فروشگاه خارج می شوند. دوستان و آشنایانشان را ارجاع می کنند به آن فروشگاه را به آنان معرفی می کنند. موفقیت کسب شده در این فروشگاه، طوری است که تعدادی از فروشگاه های همکار (رقیب)، هم از این مدل، کپی برداری کرده اند ودر حال اجرای آن هستند!

ارسال در تاريخ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:بر,ای فروش, ب,یشتر و بهتر, ,برای مشتریانت,ان قصه بگویید!, , توسط *_*شرافتی*_*

دیروز در جایی که زندگی می کنم، وقتی منتظر پایین آمدن آسانسور بودم، نوشته ای از امام علی توجهم را گرفت. مضمون آن نوشته این چنین بود:

مواظب فکرت باش چون گفتارت می شود

مواظب گفتارت باش چون کردارت می شود

مواظب کردارت باش چون عاداتت می شود

مواظب عاداتت باش چون شخصیتت می شود

مواظب شخصیتت باش چون سرنوشتت می شود!

یادم می آید چند وقت پیش در یکی از نوشته های آنتونی رابینز مطلبی خوانده بودم که در آن به ارتباط فکر، احساس، ذهنیت، رفتار و نتیجه عمل اشاره شده بود. نوشته ای که در تابلوی جلوی آسانسور جاخوش کرده بود و منقول از امام علی بود، به مراتب ساده تر و قابل درک تر از آن بود. و نوشته ای که در آن روزها خوانده بودم خیلی شبیه به این نوشته بود.

از محتوی و معنی بسیار ارزشمند و کاربردی این نوشته که بگذریم، دلم گرفت از اینکه وجود چنین گنجینه هایی را در فرهنگ مان نادیده می گیریم و دهان باز کرده ایم تا این و آن لقمه ای بخورانند به ما. و ما هم شروع کنیم به بیشتر فراموش کردن و شبیه به این و آن شدن.

واقعاً چقدر درست فرموده اند که سرنوشت هر کس به افکاری که در سر دارد، بستگی دارد.

ارسال در تاريخ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط *_*شرافتی*_*

. آیرین روزن فلد، 58 ساله، مدیر شرکت محصولات کرفت. او سال گذشته دومین رتبه را به خود اختصاص داده بود. آیرین با تصمیمی که امسال گرفت موفقیت بزرگی به دست آورد. او شرکت کرفت را به دو شرکت تقسیم کرد. حرکتی برخلاف روش سابق اش برای گسترش شرکت. هنوز تصمیم جدیدی در مورد پستش نگرفته اما تصمیم دارد هم چنان مدیر باقی بماند.



2. ایندرا نویی، 55 ساله و مدیر شرکت پپسی که سال گذشته رتبه اول را به دست آورده بود. از نگاه نویی، پپسی در میان محصولات غذایی جایگاه خاصی پیدا می کند. سرمایه این شرکت قرار است از 10 میلیارد ریال در سال 2010 به 30 میلیارد دلار در سال 2020 برسد. ولی نویی به این خاطر که از داد و ستد نوشابه در آمریکای شمالی دست برداشته است، مورد انتقاد قرار گرفت.



3. پاتریشیا ورتز، 58 ساله، مدیر شرکت آرکر دنیل میدلند، سال گذشته سومین رتبه را به خود اختصاص داده بود. محصولات کشاورزی مثل دانه ها، ذرت و گندم فروش مالی 2011 او را بسیار افزایش دادند و این را مدیون تقاضای بالا برای این محصولات است. مسوول سابق حسابداری و مدیر اجرایی محصولات روغنی، این محصولات را در مناطق در حال پیشرفت مثل آمریکای جنوبی هم ارایه داد. هدف او از این کار تاسیس کارخانه گازوییل زیستی در برزیل و ایجاد تسهیلات دانه های سویا در پاراگوئه است.



4. الن کول من، 55 ساله، مدیر شرکت دوپونت. از ماه می که کارش را تغییر داد 4/6 میلیارد دلار از شرکت دنیسکو، تولیدکننده محصولات مواد غذایی دانمارکی به دست آورده است. او شرکت دارویی خود را بیشتر به سمت غذا و مواد غذایی سوق داد. تحلیل گران اعتقاد دارند که 99 درصد سرمایه گذاری سهام در بازار هم برگشته است.



5. آنجلا برلی، 50 ساله، مدیر شرکت ول پوینت. سال گذشته دارای رتبه چهارم بود. شرکت بیمه درمانی که 34 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می داد. یعنی یک نهم کل آمریکایی ها. حالا او قصد دارد وارد خدمات درمان سالمندان هم بشود و با این افزایش مشتری، سود بیشتری به دست بیاورد.



6. آندریا جانگ، 53 ساله، مدیر شرکت محصولات آوون، سال گذشته هم همین رتبه را داشته. آوون در 125 سالگی خود، فروش اش به 11 میلیارد دلار رسیده است. سرمایه گذاری در خارج از کشور باعث شد دو رقمی فروش اش در اکثر مناطق شد. جانگ 21 سال است که مدیریت آوون را برعهده دارد، پرسابقه ترین مدیر زن در میان 500 شرکت گروه فورچون است.



7. جینی رومتی، مدیر اجرایی و فروش و بازاریابی شرکت آی بی ام، 54 ساله که از سال گذشته یک رتبه ارتقا پیدا کرده است. رومتی ممکن است مدیرعامل بعدی بیگ بلو شود. او بازاریابی را هم سال پیش به سمت های خود اضافه کرد. این حرکت باعث شد که او به عنوان یکی از دو کاندیدای مدیریت فعلی به جای سالم پالمیسانو پس از بازنشستگی انتخاب شود.



8. اورسلا برنز، 53 ساله، مدیر شرکت زیراکس. سال گذشته رتبه 9 را در این فهرست به خود اختصاص داده بود. او سال گذشته به بزرگ ترین قرارداد شرکت، مبلغ 4/6 میلیارد دلار از ای سی اس (خدمات پیشرفته ارتباطی) دست یافته و افزایش سود 25 درصدی را فراهم آورده است. این قرارداد که سر و صدای بسیاری از سرمایه گذاران را به همراه داشت، مهم ترین بخش روش جدید برنز برای رشد کارش بود.



9. مگ ویت من، 55 ساله مدیر شرکت هولت– پاکارد. او امسال دوباره به این فهرست برگشته است. در سپتامبر، کاندیدای بازنده فرمانداری کالیفرنیا به عنوان مدیر شرکت هولت– پاکارد که یکی از بزرگ ترین شرکت های فناوری آمریکا است انتخاب شد. اگرچه پیشرفت او به چنین سمتی به خاطر قدرت اوست ولی همه منتظرند تا ببینند آیا او می تواند نظم را به هیات مدیره اش برگرداند یا خیر.



10. شری لین مک کوی، 52 ساله، معاون مدیرعامل و کمیته اجرایی شرکت جانسون اند جانسون. سال پیش رتبه 12 را از آن خود کرده بود. در دسامبر، شرکت جانسون اند جانسون کار پردردسر و بزرگ درمان را برعهده گرفت و 60 هزار کارمند را سرپرستی می کرد. بیل ولدون، مدیر این شرکت ابراز امیدواری کرد که شری لین جانشین او خواهد شد.



11. سفرا کتز، 49 ساله، مدیر شرکت اراکل. او سال گذشته هم همین رتبه را به دست آورده بود.
کتز در مقام مدیر اجرایی شرکت 80 قرارداد را که بیش از 43 میلیارد دلار ارزش داشت در 6 ساله گذشته به پایان برسد. در ماه آوریل او عنوان مدیر ارشد امور مالی را نیز از آن خود کرد و دو ماه بعد اولین سه ماهه 10 میلیارد دلاری شرکت را اعلام کرد.



12. شریل سند برگ، 42 ساله، رییس ارشد عامل ف/ی/س/ب/و/ک. سال پیش رتبه 16 را در این فهرست داشت. درآمد آگهی های این شرکت ارتباطی تقریبا به 4 میلیارد دلار در 2011 رسید و این را مدیون مدیر خوش فکر ف/ی/س/ب/و/ک است. سندبرگ هم چنین عضو هیات مدیره دیزنی و استارباکس هم هست و به عنوان یکی از رهبران طرفدار حمایت از کار زنان فعالیت می کند.



13. آن سویینی، 53 ساله، یکی از روسای شبکه های ارتباطی دیزنی و تلویزیون ای بی سی که سال گذشته رتبه 15 را از آن خود کرده بود. سویینی، شماره یک فهرست قدرتمندترین زن های دیزنی که سال گذشته 8 شبکه ای بی سی را به نام خود کرد و آنها را راه اندازی کرد. اوایل امسال هم قراردادی با کیتی کوریک امضا کرده است.



14. کرول می رویتز، 57 ساله مدیرعامل شرکت های تی جی ایکس. شاید قیمت متوسط محصولات پایین باشد اما در سال 2011 فروش اش 8 درصد افزایش یافته و به مبلغ 9/21 میلیارد دلار رسیده است. از 2007 که می رویتز مالکیت این شرکت را به دست آورده است، سهام آن 104 درصد عودت داده شده است.



15. اوپرا وینفری، 57 ساله، مدیرعامل اون و هارپو. سال گذشته رتبه 6 این فهرست را به خود اختصاص داده بود. امسال وقتی هارپو ضعیف شد. وینفری به عنوان مدیرعامل به سمت شبکه جدیدش «اون» سوق پیدا کرد. او در سال 2012، با بیست آگهی دهنده جدید قرارداد بست اما برنامه ها و شوهایش از نفوذش کاست.



16. جن فیلدز، 56 ساله، مدیر مک دونالد آمریکا. او در سال گذشته جزو 20 نفر اول این فهرست نبوده است. فیلدز به عنوان رییس بزرگ ترین فست فود که 14 هزار رستوران را تحت نظر دارد، در سال 2011، در اولین سال خود در این مقام 2 درصد افزایش درآمد داشته است. این فرد باسابقه مک دونالد برنامه استخدام بزرگ مک دونالد در آوریل را هم برعهده داشته است و 62 هزار نیروی جدید را به کار گرفت.



17. ابیگیل جانسون، 49 ساله، معاون مدیرعامل. سال گذشته رتبه بیست و یکم را از آن خود کرده بود. فیدلیتی اینوست منتز بزرگ ترین شرکت خدمات مالی است که هنوز در مورد جانشینی تصمیمی گرفته نشده است ولی جانسون که سال گذشته سرمایه ای معادل 3/5 تریلیون دلار را نظارت می کرد، شاید بتواند به جایگاه پدر 81 ساله اش (مدیرعامل این شرکت) که در بهار کناره گیری می کند، نزدیک تر شود.



18. سوزان، 50 ساله، معاون مدیرعامل بلک راک. او سال گذشته جزو 20 نفر اول این فهرست نبوده است. سال گذشته وگنر یکی از موسسین بلک راک فروش پی ان سی را برعهده گرفت. او هم چنین درآمد آخر سال 2009 سرمایه گذاران بارکلیزرا نظارت می کرد که سهم بسیار بزرگی در دوبرابر کردن سود آن داشت.



19. شارلین بگلی، 44 ساله، رییس همیشگی شرکت جنرال الکتریک. پس از این که شرکت را سازماندهی دوباره کرد بیش از 6/8 میلیارد دلار در سال 2010 به دست آورد. او این مساله را به جف ایمیت مدیرعامل این شرکت گزارش داد و 39 هزار نیرو جذب کرد.



20. دنیس موریسون، 57 ساله، مدیرعامل کمپل سوپ که اولین سالی است که وارد این فهرست شده است. این مدیرعامل تازه کار در بسیاری از شرکت های کالاهای مصرفی مثل پی اندجی، کرفت، پپسی، نابیسکو و نستله کار کرده است و پیش از این که به درآمد 7/7 میلیارد دلاری در آگوست دست پیدا کند، به عنوان مدیرعامل شرکت کمپل سوپ شناخته شد.

ارسال در تاريخ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:زنان, موفق ,جهان , توسط *_*شرافتی*_*

مغز انسان را می‌توان با یک باطری مقایسه کرد. این یک حقیقت است که مجموعه باطری‌های الکتریکی، در مقایسه با یک باطری برق بیشتری تولید می‌کنند.

همچنین مشخص است که هر باطری با توجه به واحدها و ظرفیت‌ خود برق تولید می‌کند. مغز انسان هم به شکل مشابه باطری فعالیت می‌کند بعضی از مغزها در مقایسه با مغزهای دیگران فعالترند و با کنار هم قرار گرفتن هماهنگ چند مغز انرژی فکری بیشتری در مقایسه با یک مغز ساده تولید می‌شود.

درست همانطور که چند باطری بیش از یک باطری نیرو ایجاد می‌کند. هرکس که کاری دارد که مستلزم استفاده از نیروی دیگران است، به خوبی می‌داند که جلب همکاری کارکنان و ایجاد هماهنگی میان آنها در پیش بردن اهداف و برنامه‌ها تا چه اندازه دشوار است.

وقتی دو یا چند نفر کنار هم قرار می‌گیرند تا برای رسیدن به هدف مشخصی فعالیت کنند خود را در موقعیتی قرار می‌دهند تا از نیروی عظیم یکدیگر بهره‌برداری کنند. این بالاترین نیرویی است که همگان می‌توانند از آن استفاده کنند

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط *_*شرافتی*_*

قانون اول پولدار شدن دانستن فرق بین دارایی و بدیهی و ذخیره کردن دارایی است

پولدار ها بیشتر به داراییشان توجه میکنند و دیگران به درآمدهایشان....

درآمد آموزشی بر این نکته تمرکز کرده است که جوانان را برای بدست آوردن شغل خوب از طریق مهارت های درس آماده کند

زندگی این جوانان  حول وحوش حقوق(درآمد)دور میزند.


کسب و کار نقطه مقابل درآمد است.وقتی صحبت از کسب و کار میشود منظور تقویت ستون دارایی است...

انسان برای اینکه بتواند از لحاظ مالی احساس امنیت کند باید به کسب و کار خود بیاندیشد.


عاشق کاری باشید که در صورت شکست همچنان به عشق آن کار پایبند باشید و راحتتر به دارایی هایتان بیافزایید


مدتی صبر و سرمایه گذاری کنید کار و کسب شخصی خود را راه بیندازید تا در یک فرایند پولدار شوید

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد